10 korzystnych właściwości czosnku

Nasi rodzice, a zwłaszcza dziadkowie, w dzieciństwie zmusili nas do zjedzenia czosnku (w ostateczności posmarowali je skórką chleba), abyśmy nie zachorowali, nie stali się silni i zdrowi. I mieli rację. Czosnek to niesamowity w swoim składzie produkt zawierający białka, węglowodany i ponad 400 biologicznie aktywnych pierwiastków, w tym witaminy, minerały i kwasy organiczne, które zapewniają pełną i harmonijną pracę całego organizmu.

 

 

 

Czy czosnek można spożywać codziennie? Ile I do czego to doprowadzi? Odpowiemy na wszystkie te pytania dalej.

Naturalny antybiotyk

Czosnek zawiera substancję allicynę, która jest uwalniana przez kruszenie lub krojenie produktu i szybko rozkłada się po podgrzaniu (dlatego czosnek zaleca się spożywać na surowo). Allicyna walczy z bakteriami Gram-dodatnimi i Gram-ujemnymi, ma silne działanie antyseptyczne oraz zapobiega tworzeniu się i dalszemu rozprzestrzenianiu się bakterii.

Niezaprzeczalną przewagą czosnku nad sztucznymi antybiotykami jest to, że zabija wyłącznie szkodliwe bakterie, podczas gdy leki farmaceutyczne niszczą zarówno szkodliwe, jak i pożyteczne mikroorganizmy, zakłócając mikroflorę i powodując dysbiozę jelit. Spożywając czosnek codziennie, będziesz dalej chronić swoje ciało przed Helicobacter pylori, Salmonella, Streptococcus i Staphylococcus, a także patogenami chorób, takich jak gruźlica, czerwonka, kandydoza i opryszczka.

Serce i naczynia krwionośne

Ta sama allicyna ma korzystny wpływ na układ sercowo-naczyniowy. Zatem codzienne stosowanie jednego ząbka czosnku pomaga wzmocnić naczynia krwionośne, poprawić krążenie krwi i zmniejszyć stężenie złego cholesterolu o 10%. W związku z tym zmniejsza się również ryzyko zakrzepicy, udarów i zawałów serca.

Ponadto czosnek obniża ciśnienie krwi, a stabilne ciśnienie można osiągnąć po 12 tygodniach codziennego stosowania tego produktu.

Cukrzyca

Na szczególną uwagę zasługuje codzienne stosowanie czosnku w cukrzycy (zwłaszcza typu 2). Faktem jest, że to warzywo zmniejsza stężenie cukru we krwi o około 25% i spowalnia proces podziału insuliny bezpośrednio w wątrobie. Ponadto, mając pozytywny wpływ na naczynia krwionośne i tętnice, czosnek chroni serce pacjentów z cukrzycą przed kardiomiopatią i miażdżycą.

Odporność

Czosnek jest uważany za jeden z najlepszych naturalnych środków do leczenia i zapobiegania chorobom wirusowym Według badań codzienne stosowanie czosnku zmniejsza częstotliwość przeziębień o ponad 60%. Ponadto u tych, którzy nie boją się zapachu czosnku, średni czas trwania przeziębienia jest skrócony o około 70%.

Działanie przeciwwirusowe czosnku wynika z wysokiej zawartości w nim związków siarki, które wzmacniają układ odpornościowy oraz neutralizują wolne rodniki i toksyny uszkadzające komórki organizmu.

Onkologia

Siarka, siarczek diallilu, sallil cysteina i selen zawarte w czosnku nie tylko usuwają wolne rodniki z organizmu, ale także niszczą komórki rakowe. Badania wykazały, że stałe spożywanie czosnku zmniejsza prawdopodobieństwo zachorowania na raka (o 20%, raka żołądka, jelita grubego, wątroby i gruczołów sutkowych) o 20%.

Pasożyty

W czasach, gdy nie było tak ogromnego wyboru leków przeciw robakom, robaki, Giardia, przywry wątrobowe i inne pasożyty zostały usunięte z czosnkiem. A wszystko dzięki lotnym, które mają szkodliwy wpływ na patogenną florę w ogóle, a zwłaszcza na pasożyty.

Chcesz zapomnieć o tym, jakie robaki są wieczne? Jedz czosnek każdego dnia!

Trawienie

Czosnek jest dobry dla przewodu pokarmowego, ponieważ:

stymuluje produkcję soku żołądkowego, przyczyniając się tym samym do lepszego wchłaniania żelaza;
poprawia procesy trawienne;
normalizuje trzustkę;
eliminuje procesy gnilne w jelicie;
zwiększa apetyt.

Pamiętaj jednak, że w przypadku zapalenia żołądka, wrzodów żołądka i dwunastnicy, zapalenia trzustki i uszkodzenia trzustki (szczególnie w okresie zaostrzenia) stosowanie czosnku może powodować pogorszenie stanu zdrowia.

Stawy

Korzyści z czosnku na stawy są niezaprzeczalne, ponieważ:

zapobiega odkładaniu się soli, które często powodują ból stawów;
chroni przed zniszczeniem i przywraca chrząstkę i tkankę stawową;
zmniejsza utratę kości;
zapobiega rozwojowi choroby zwyrodnieniowej stawów.

Dlatego jeśli chcesz zapomnieć (lub przynajmniej rzadko przypomnieć) o problemach związanych z układem kostnym, nie zapomnij o tak przydatnym jarzynie jak czosnek.

Skóra

Przeciwutleniacze, flawonoidy, witaminy B i kwasy, które są bogate w czosnek, regenerują skórę, uelastyczniają ją i zapobiegają powstawaniu trądziku i przedwczesnych zmarszczek, jednak w celu zachowania zdrowia naskórka nie trzeba stosować masek z czosnkiem. Wystarczy jeść 1-2 ząbki tego produktu każdego dnia.

Nadwaga

Mówiąc o czosnku, nie można zignorować tematu utraty wagi. Dietetycy, a także ci, którzy przestrzegają zasad zdrowej diety lub po prostu chcą pozbyć się dodatkowych kilogramów, twierdzą, że codzienne spożywanie czosnku nie tylko przyczynia się do bardziej intensywnej utraty wagi, ale także pomaga utrzymać wyniki.

Jest to całkiem naturalne, biorąc pod uwagę poniższe fakty:

Jeden ząbek czosnku zawiera tylko 3-4 kalorie.
Czosnek to produkt dietetyczny o indeksie glikemicznym 30.
Czosnek rozkłada się i spala tłuszcz podskórny.
Czosnek aktywuje metabolizm i poprawia trawienie.
Czosnek pomaga usunąć nadmiar płynu z organizmu.

Ile czosnku możesz zjeść dziennie?

W dzień bez uszczerbku na zdrowiu możesz zjeść 2-5 g surowego czosnku (czyli 1 do 3 goździków).

Przekroczenie tej normy może prowadzić do następujących konsekwencji:

zwiększone tworzenie się gazu,
biegunka
nudności
ból głowy
skurcze żołądka
wzrost temperatury ciała.

Jedzenie więcej niż 8 ząbków surowego czosnku dziennie może wywołać wewnętrzne krwawienie!

Kkilka bardziej przydatnych zaleceń:

Nie używaj czosnku na pusty żołądek, ponieważ podrażnia on błonę śluzową żołądka, który stosowany codziennie może wywołać rozwój wrzodów żołądka.
Nie jedz czosnku w nocy, ponieważ ma wyraźny efekt moczopędny.
Ponadto czosnek stymuluje układ nerwowy, więc mogą wystąpić problemy z zasypianiem.

Ważne! Jeśli masz historię chorób wątroby, nerek, żołądka i jelit, hemoroidów, nadczynności tarczycy, częstych krwawień lub padaczki, będziesz musiał odmówić surowego czosnku!
Jak pozbyć się zapachu czosnku?

Wielu odmawia użycia czosnku ze względu na jego specyficzny zapach, którego niezwykle trudno się pozbyć.

Podamy kilka wskazówek, które pomogą zneutralizować (lub znacznie zmniejszyć) oddech czosnku.
Owoce

Aby zneutralizować zapach związków siarki, pomagaj owocom z pierwiastkami utleniającymi: winogronami, jabłkami, morelami, śliwkami, gruszkami, brzoskwiniami, wiśniami, suszonymi śliwkami.
Zieloni

Doskonale eliminuje zapach liścia laurowego czosnku, natki pietruszki, szpinaku, a także bazylii i kopru.
Stałe owoce

Po zjedzeniu czosnku przeżuj kilka ziaren kawy. W tej sytuacji pomogą również orzechy (zwłaszcza orzech i gałka muszkatołowa).
Napoje

Nieprzyjemny zapach czosnku możesz pozbyć się, jeśli wypijesz szklankę mleka po zjedzeniu.

Zielona herbata to kolejny sposób na odświeżenie oddechu, ale pamiętaj, że herbata powinna być gorąca.

Soki żurawinowe, cytrynowe i grejpfrutowe również zmniejszają zapach czosnku.

Wreszcie, nie zapomnij o myciu zębów, płukaniu jamy ustnej i irygatorach! Rzeczywiście, miłość do czosnku nie powinna powodować dyskomfortu dla ludzi, którzy cię otaczają!

 

opracowanie: jeremiasz o.

Żródło: www.healthwaters.ru