Korzyści zdrowotne wynikające z soku jabłkowego

Jabłko to wyjątkowy owoc, którego zalety są niekwestionowane i potwierdzone przez naukowców. Wszystkie pochodne tego owocu mają tę samą wyjątkowość. Sok jabłkowy nie jest wyjątkiem. 

 

 

 

Świeżo wyciskany napój nie ustępuje składem jabłkowi i zawiera:  potas, sód, cynk, fosfor, żelazo, mangan, potas, wapń, mangan, flawonoidy, karotenoidy, fitoncydy, kwas jabłkowy i cytrynowy, fruktozę, glukozę, witaminy C, A, E, H , grupa B, PP, przeciwutleniacze, olejki eteryczne, aminokwasy. Jego kaloryczność wynosi 46 kcal na 100 g. Zawartość węglowodanów – 10 g, białka – 0,5 g, tłuszczu – 0,1 g.

Świeżo wyciskany sok ma następujące właściwości:

• zwalcza procesy starzenia, uruchamiając naturalne procesy odmładzania całego organizmu;
• zmniejsza ryzyko chorób serca i wzmacnia układ sercowo-naczyniowy;
• zmniejsza ryzyko powstania zakrzepów krwi;
• obniża indeks glikemiczny;
• zapobiega rozwojowi chorób onkologicznych;
• normalizuje pracę nerek i jelit, delikatnie eliminując zaparcia;
• zmniejsza ryzyko rozwoju stwardnienia rozsianego, chorób pęcherza, zakrzepów;
• pomaga przy wysokim ciśnieniu krwi;
• wzmacnia układ nerwowy;
• normalizuje aktywność mózgu;
• przywraca poziom męskich hormonów;
• zwiększa hemoglobinę.
Pomimo wszystkich zalet tego produktu, sok ma szereg przeciwwskazań, a mianowicie jego stosowanie jest zabronione dla dzieci poniżej pierwszego roku życia oraz osób z diagnozami:
• cukrzyca pierwszego stopnia;
• zwiększona kwasowość żołądka;
• choroby żołądkowo-jelitowe podczas zaostrzenia.
Dodatkowo chorzy ze skłonnością do alergii powinni również skonsultować się z lekarzem i ustalić możliwość stosowania soku jabłkowego oraz jego dzienną dawkę. Dla osoby zdrowej stawka ta wynosi 1-2 szklanki dziennie.

 

 

opr: jeremiasz o.

Żródło: polzavred-edi.ru