Uzależnienie od tytoniu – uwolnienie, fitoterapia

Uzależnienie od tytoniu rozwija się bardzo szybko, szczególnie u kobiet. Główną reakcją organizmu na papierosy jest ból gardła, kaszel, zawroty głowy, nudności. Ciało wyraźnie daje do zrozumienia, że ​​dym tytoniowy jest trucizną ale stosunkowo szybko uzależnia. Efekty uboczne albo już nie występują, albo są niewielkie. Wręcz przeciwnie, człowiek zaczyna odczuwać przyjemność z tytoniu. Wkrótce bez papierosa nie da się nic zrobić.

 

 

 

Pozbycie się uzależnienia jest znacznie trudniejsze niż rozpoczęcie palenia.

W niektórych przypadkach uzależnienie jest tak silne, że osoba pali papierosy jeden po drugim. Nie może od razu to rzucić. Tacy ludzie powinni mieć zalecane, aby przynajmniej zmniejszyć liczbę wypalanych papierosów.

Ale jeśli zdecydujesz się w końcu pozbyć się tego złego nawyku, musisz przygotować swoje ciało.

Lepiej dla kobiet palących rozpocząć rzucenie palenia zaraz po menstruacji, przed owulacją. Musisz znaleźć fascynujące i ulubione zajęcia, które pomogą Ci zapomnieć o papierosie.

Ponieważ pierwsze dni rzucenia palenia będą szczególnie trudne z powodu zaburzeń psychicznych, zaleca się aby płuca przyjmowały środki uspokajające pochodzenia roślinnego (wywar z Valeriana officinalis, pięciornika, głogowy i inne rośliny lecznicze. Połączenie ziołolecznictwa i robienie rzeczy, które kochasz, pomoże Ci zapomnieć po raz pierwszy o nikotynie.

Po pewnym czasie ciało, które przez lata przyzwyczaiło się do nikotyny i już opracowało mechanizmy neutralizacji, zaczyna doświadczać głodu nikotynowego. Efekt ten wynika z faktu, że enzymy wytwarzane w celu pozbycia się nikotyny w dużych ilościach są bez pracy. Nie mają nic do zniszczenia. Ale enzymy to wysoce aktywne związki chemiczne, które gromadzą się w organizmie i mają duży wpływ na prawidłowy metabolizm. Teraz, to co kiedyś chroniło nasze ciała przed szkodliwym działaniem nikotyny, zaczęło je niszczyć. Dlatego przy pierwszym rzuceniu palenia konieczne jest stosowanie plastrów nikotynowych, gumy do żucia nikotynowego, specjalnych inhalatorów lub papierosów elektronicznych. Nikotyna zawarta jest w tych adiuwantach w minimalnych dawkach, które z czasem należy stopniowo zmniejszać.

Podczas odzyskiwania organizmu z negatywnego działania dymu tytoniowego, musisz wspierać swoje ciało witaminami i minerałami. Najważniejszą witaminą jest kwas askorbinowy (witamina C). Większość tej witaminy występuje w kiwi, czarnej porzeczce, dzikiej róży, cytrusach.

Metody ziołowe pomogą Ci zrelaksować się, zapomnieć o paleniu, a także, aby usunąć toksyny z organizmu:

Aby uspokoić układ nerwowy, weź specjalną kąpiel relaksacyjną. Lepiej jest przeprowadzać tę procedurę codziennie wieczorem. Kąpiel powinna mieć temperaturę 37 – 38 stopni.

Oto jeden przepis na taką kąpiel – 100 gramów suchego ziela tymianku zalać dwoma litrami wrzącej wody i odstawić na jakiś czas pod zamknięciem pokrywki. Odcedź i dodaj do kąpieli.

Aromaterapia. Wdychanie pomarańczowego olejku eterycznego ma uspokajające, relaksujące działanie. Można dodać aromatu do lampy  lub do kąpieli.

Olejek eukaliptusowy pomaga również zrelaksować się, zapomnieć o papierosach.

Aby przywrócić ciało, przygotuj taki lek leczący: 100 g miodu (z najlepszej gryki) dodaj sok z czterech cytryn. Pić łyżkę dwa razy dziennie po pół godzinie po posiłku.

Doskonały efekt tonizujący na ciele ma odbiór świeżego soku grejpfrutowego. Jest pijany codziennie 90-140 ml 3-4 razy dziennie.

Sok zawiera dużą ilość witaminy C i karotenu – doskonałe przeciwutleniacze, które zwalczają wolne rodniki.

Przepłucz usta roztworem sody – łyżką stołową w szklance wody.

Za każdym razem, gdy czujesz nieodparte pragnienie palenia, zjedz coś, co może być słodyczą. Lepiej jest, jeśli jest to owoc lub susz owocowy (na przykład suszone ananasy).

Dwa lata po rzuceniu palenia, młode ciało jest prawie całkowicie oczyszczone z toksyn tytoniowych i może odzyskać zdrowie. Teraz nie powstaje chęć zapalenia. Ale należy unikać pokus – palenie papierosów, picie alkoholu, nerwy, stres.

 

Radzi (nie tylko kobietom): Марика Карчевская

opracowanie: jeremiasz o.