Zimowa pogoda już przed nami!

Oprócz oczywistej potrzeby nakładania warstw odzieży i szali ze względu na spadek temperatury, zimne, zimowe powietrze ma bezpośredni wpływ na naszą skórę, ponieważ ma bardzo mało wilgoci w porównaniu z ciepłym powietrzem.

 

 

 

Spadek wilgotności powoduje ucieczkę istniejącej wilgoci ze skóry, pozostawiając ją podatną na uczucie napięcia, swędzenia, łuszczenia się i zaczerwienienia. Oprócz niepożądanych efektów protetycznych wynikających z nieszczęśliwej skóry; skóra odgrywa ważną rolę w naszym systemie odpornościowym więc uszkodzenia są często większe niż nam się wydaje! Również działa to jako bariera warstwy skóry zawierając specjalne komórki układu odpornościowego, z których niektóre działają w celu wykrycia obcego najeźdźcy, podczas gdy inne mają funkcję niszczenia i usuwania. Oczywiste jest zatem, że ochrona naszej skóry przed surową zimą jest ważną, ale bardzo pomijaną kwestią przy zachowaniu naszego zdrowia.

Aby pomóc w ochronie skóry, szczególnie w zimie, zobacz następujące wskazówki …

Unikaj mycia w gorącej wodzie! Ponieważ usuwa oleje z dala od skóry. Spróbuj użyć zamiast tego ciepłego.
Wybierz ostrożnie balsam; upewnij się, że jest naturalny, wolny od ropy naftowej i zawiera dodatek składników wspomagających nawilżenie skóry, takich jak … Lawenda, która również ma działanie lecznicze na suchą skórę. *
Natychmiast nawilżaj – gdy skóra jest jeszcze wilgotna, aby pomóc w uszczelnieniu dodatkowej wilgoci.
Weź pod uwagę nawilżacz (lub zostawiasz szklankę wody przy grzejniku)
Drink! Mamy tendencję do picia mniej wody zimą, kiedy nasza skóra potrzebuje jej więcej. Spróbuj ciepłej wody z plasterkiem cytryny, aby odświeżyć dopływ wody.
Pamiętaj, aby nadal złuszczać. Nasze martwe komórki skóry nadal wymagają usunięcia w zimie.
Użyj środka nawilżającego. Wiele środków czyszczących zawiera ostre składniki do suszenia.
Użyj nawilżającej maseczki do twarzy z odżywczymi składnikami, takimi jak Banan, Awokado i Jojoba.

• Zapewnienie środka ochrony organizmu przed licznymi patogennymi drobnoustrojami i czynnikami chemicznymi.

• Pomoc w ograniczeniu utraty wody i płynu.

• Pomaga zapobiegać nadmiernemu wchłanianiu wody poprzez nadawanie skórze wodoodporności.

• Wspomaganie w regulacji temperatury ciała.

• Bycie głównym organem sensorycznym ciała dla temperatury, ciśnienia, dotyku i bólu.

• Zapewnienie ochrony przed promieniowaniem UV.

• Odgrywanie kluczowej roli w metabolizmie, w tym synteza witaminy D i biotransformacja niektórych chemikaliów (brak witaminy D może prowadzić do miękkich kości i wielu powiązanych problemów).

Podczas gdy większość z nas rozumie, że musimy aktywnie dbać o naszą skórę, wielu z nas wciąż nie do końca opanowało sposób. Często można usłyszeć termin „rutyna pielęgnacji skóry”, ale jak to jest, że dostajemy się do dobrego? Oprócz zdrowego odżywiania i utrzymywania nawodnienia jaka jest nasza skóra, aby być w najlepszym wydaniu?

 

opracowanie: jeremiasz o.